Matcha

Tuhat aastat tagasi hakkasid hiinlased osasid teepõõsaid otsese päikesevalguse eest kaitsma: neist teelehtedest valmistasid nad kuivatamise järel matcha-pulbrit, millest on saanud nii Jaapani teetseremooniate kui ka keha ergastamise ja meditatsioonirituaalide lahutamatu osa.
Matcha tee sisaldab rikkalikult antioksüdante, näiteks katekiini, A-, B- ja C-vitamiine, karoteeni ja mineraalaineid, nagu seleen, tsink ja magneesium. Tee, millel on iseloomulik veidi mõrkjas maitse, ergutab ainevahetust, aitab põletada kaloreid, võidelda viiruste ja bakteritega ning annab kehale vajalikku energiat, suurendab vastupanuvõimet haigustekitajaile, vähendab veres kolesterooli ja glükoosi taset ega kergita insuliini oma.
Matcha mõjub hästi mälule, enesetundele ja keskendumisvõimele ning soosib ühtlasi rahunemist ja lõdvestumist, olles seetõttu budistlike munkade ja spirituaalsete tseremooniameistrite lemmik. Roheline matcha-pulber on leidnud oma tee ka kokakunsti ning seda kasutatakse lugematutes roogades ja maiustustes. Sensa toob sel kevadel teieni kolm energiat andvat täistaimset maiuseretsepti!
 
Matcha-jäätis
 
1 1/2 tassi soja-, kookos- või mandlipiima
1/2 tassi pruuni suhkrut
2–3 tl matcha-pulbrit
1 sl kuuma vett
1 1/2 tassi India pähklitest vahukoort (või kannmikseris purustatud pähklimassi)
 
Sega sügavas kausis omavahel suhkur ja piim, kuni suhkur on täiesti lahustunud. Sega matcha-pulber kuuma veega ning lisa piima ja suhkru segule. Lõpuks lisa ka India pähklitest vahukoor. Sega veel veidi ja tõsta seejärel sügavkülmikusse tahenema.

Rohkem retsepte leiad märtsinumbrist lk 106.
 

Loe edasi ajakirjast

Värske number

Eelmised numbrid
  • banner
  • banner